S tímto jevem se většina řidičů na silnici dříve či později setká. Při aquaplaningu se vozidlo stává částečně nebo plně neovladatelným. Na vinně je voda, která se dostane mezi pneumatiku a vozovku a způsobí ztrátu přilnavosti pneumatik. Není nutno tedy připomínat, že jde o jev velmi nebezpečný a rozhodně se neprojevuje jako běžný smyk. Na nebezpečnosti neubírá ani fakt, že aquaplaning přichází zcela nečekaně.
Mezi nejčastější příčiny patří samozřejmě velké množství vody na vozovce a tomu odpovídající nevhodně zvolená rychlost k dané situaci. Mnohdy se však na zvýšené míře rizika podepisují sami řidiči a to nevhodně zvolenými pneumatikami nebo jejich špatným stavem.
• Sledujte stopu za vaším vozidlem. Pokud uvidíte, že se stopa v silném dešti za vámi rychle "zavírá", hrozí nebezpečí aquaplaningu.
• V takovém případě zpomalte a sledujte vozovku před vámi. Zkuste se vyhnout použití tempomatu.
• Nebezpečím může být nejen silný déšť, ale například velké kaluže nebo voda přetékající vozovku z pole.
• Pokud cítíte, že je nebezpečí aquaplaningu reálné, sundejte nohu z plynu
• Držte kola v přímém směru, povolte pedál plynu a sešlápněte spojku. Vodní klín, do kterého se dostanete vozidlo zpomalí. Zkuste nezmatkovat a nedělat prudké pohyby volantem.
Nezapomeňte průběžně kontrolovat hloubku dezénu pneumatik. Již při poklesu hloubky dezénu pod 3 mm myslete na to, že by bylo vhodné pneumatiky vyměnit za nové. Rovněž kontrolujte tlak pneumatik. Přehuštěné pneumatiky mají sníženou styčnou plochu s vozovkou.
Při výběru nových pneumatik také sledujte, jaké dosáhly výsledků v nezávislých testech na mokru. Mnoho výrobců také u pneumatik udává, jakou mají odolnost proti aquaplaningu.
Hodně štěstí na silnici a především mnoho bezpečně ujetých kilometrů přeje megalevnepneu.cz